Pages

Rabu, 3 November 2010

Setelah lama.....


Lama sangat dah tak menjenguk rumah aku nie, masa kat SYARI' BATHOIHI lagi sampai dah ada kat TRI, hilang tumpuan sebentar.

Rutin harian yang berubah, masih dalam proses belajar lagi. Walaupun banyak perkara baru, ilmu baru, namun setiap sesuatu itu pasti ada harga dan nilainya. Yang penting ikhlaskan hati kerana Rabbi.

Sedar tak sedar dah hampir dua bulan dah kat Malaysia, mohon maaf pada semua yang masih ada perkara dan apa yang belum dilunaskan. Walaupun terlepas banyak XTVT yang tak sepatutnya dilepaskan, namun keadaan masa tidak mengizinkan.

Seronok tengok Kutub Sittah PMRAM tahun nie, tahniah pada PMRAM dan semua yang terlibat, cemburu lak rasanya....haha.... . tak lama lagi 'Eidul Adha akan menjelma, selepas itu ada jemputan hari penting seorang sahabat seperjuangan ku, moga masa mengizinkan aku memenuhi jemputannya. Selain tu ada jugak barang yang masih belum diserahkan pada Tuannya, insyaAllah aku akan cuba menyelesaikannya sebelum disember muncul.

Tarikh yang tertera pada tiket Egypt Air aku 22 Disember 2010, tapi.... ada tapi dan ada banyak perkara yang bermain dibenak fikiran aku. namun Kuliah Quran Tanta insyaAllah akan ku duduk juga, cuma.... nak jugak ada cuma kat situ, moga Allah memudahkan segalanya. Maslahah umum itu perlu dijaga dari maslahah diri sendiri, namun keduanya masih dalam kerangka mencari Redho Rabbi.

Sekarang musim banjir di negeri utara semenanjung, tengok dalam facebook Syeikh Ahmad 'Afif Zuhdi tag aku kat gambar Guruku Syeikh Muhammad 'Ali berada dihadapan rumahnya di Maahad Tarbiyah Derang yang turut tenggelam ( gambar diatas ) . Akhirnya aku terjumpa gambar tu kat laman Kedahlanie.blogspot . Baru ja hari tu aku parking motor dengan kawan aku masa hadir daurah kitab bersama fadhilah Al-Syeikh Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki Hafizahullah. Moga Allah memberi ketenangan pada Guruku dan menambahkan kekuatan padanya. Sebelah rumah guruku rumah sahabat aku pulak... Moga Allah membalas sesuatu yang baik pada mereka diatas kesabaran mereka dan redha mereka dengan ujian Allah itu.

Sempat pula mengambil kesempatan dalam kesempitan, namun hati amat rindu Kota 1000 Menara.....

0 ulasan:

 
Copyright (c) 2010 ..:: Islam4All ::... Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.